Cum sa Monetizezi Clipurile Tale de pe YouTube!

 youtube-monetizare-1

In urma cu ceva timp am scris despre Contul meu de YouTube.

Am mai scris de asemenea si despre faptul ca am depasit pragul de 1.000.000 de minute pe YouTube in articolul intitulat sugestiv Un Milion de minute

Aseara, ascultand o melodie la radio mi-a placut asa de mult incat am cautat-o repede pe Google.

Rareori ascult muzica pe YouTube. Personal sunt ceva mai traditional si imi descarc muzica iar apoi o import in iTunes.

Nu ma intreba de unde o descarc pentru ca deja stii raspunsul. De la, cum zicea un prieten, „Fratii Pirati”.

In timp ce ajung totusi din graba sa o ascult pe YouTube, observ ca melodia nu avea activata Monetizarea Video, desi era pe contul Oficial de  YouTube al trupei respective. 

M-am gandit sa le trimit acest articol pentru a invata si ei cum sa-si monetizeze mai bine muzica. E absolut normal ca e vorba de un manager, sau de un social manager care ar trebui sa faca asta deja. 

YouTube ne invata prin diverse articole tot ce e nevoie sa stim despre Monetizarea Video.

 

Destinatiile platite de plasare a produselor

Continutul dvs. video poate include destinatii platite de plasare a produselor. Toate destinatiile de plasare a produselor trebuie sa respecte politicile noastre publicitare.

Ce inseamna o destinatie platita de plasare a produselor?

Destinatiile platite de plasare a produselor sunt elemente de continut create special in beneficiul unui sponsor, in care marca, mesajul sau produsul sponsorului respectiv se integreaza direct in continut. Un exemplu tipic de destinatie platita de plasare a unui produs este situatia in care un specialist in marketing plateste un partener pentru a mentiona in mod explicit produsul sau marca sa in ceea ce ar fi in mod normal partea editoriala a continutului.

Este necesar sa informez YouTube daca un videoclip include o destinatie platita de plasare a unui produs?

Da, ne puteti informa bifand caseta corespunzatoare atunci cand alegeti setarile de generare de bani pentru videoclipul respectiv.

YouTube va difuza in continuare anunturi pentru videoclipurile respective?

In anumite cazuri, o destinatie platita de plasare a unui produs poate crea conflicte cu anunturile vandute si difuzate de YouTube in videoclipurile partenerilor. De exemplu, daca incarcati un videoclip care mentioneaza marca si plaseaza produsele producatorului auto A si vindeti producatorului auto B spatiu publicitar in acelasi videoclip, ar rezulta un conflict. Pentru a proteja valoarea pe care o oferim agentilor de publicitate, in aceste situatii YouTube poate dezactiva generarea de bani si promovarea pentru videoclipurile care includ destinatii de plasare de produse.

Acest lucru inseamna ca pot incorpora in videoclipurile mele anunturi afisate inaintea redarii?

Nu. Politica noastra nu permite partenerilor sa incorporeze in continutul lor anunturi afisate inaintea redarii, create si furnizate de catre agentii de publicitate, sau alte pauze comerciale in situatiile in care YouTube ofera formate de anunturi similare. Aceasta politica este destinata creatorilor de continut care creeaza anunturi in beneficiul sponsorilor. Daca un agent de publicitate este interesat de difuzarea de anunturi in continutul dvs., colaborati cu managerul de parteneri pentru a facilita tranzactia.

Aceasta posibilitate este deschisa tuturor utilizatorilor?

Nu. Numai partenerii beneficiaza de aceasta posibilitate. Utilizatorii care isi pierd calitatea de partener nu vor mai putea posta videoclipuri cu destinatii platite de plasare de produse.

 

Anunturile in-stream care nu se pot inchide 

monetizare-youtube-invideo

Ce sunt anunturile in-stream?

Anunturile in-stream care nu se pot inchide pot sa fie afisate inaintea, in timpul sau la finalul redarii continutului unui partener. Pot sa aiba o durata de pana la 15 – 20 de secunde, iar spectatorii trebuie sa vizioneze anuntul inainte de a putea viziona videoclipul selectat. O unitate de anunturi insotitoare de 300×60 este de obicei afisata impreuna cu videoclipurile YouTube care contin anunturi in-stream.

Anunturile in-stream sunt vandute pe baza CPM si pot genera valori CPM mai mari decat alte formate de anunturi utilizate pe YouTube. Retineti insa ca, desi pot genera venituri mai mari decat alte formate de anunturi, anunturile in-stream care nu pot fi inchise au si o rata de abandonare mai mare. Activarea acestui format de anunt pentru videoclipuri poate determina reducerea numarului de vizionari si a duratei de vizionare. Alegerea echilibrului perfect intre numarul de vizionari/durata de vizionare si veniturile pentru canal va apartine. Pentru a lua aceasta decizie, puteti folosi rapoartele privind performanta anunturilor si vizionarile din YouTube Analytics.

Cand sunt afisate anunturile in-stream?

O serie de semnale dinamice, care includ tipul continutului si modul in care un utilizator a descoperit videoclipul, contribuie la determinarea momentului optim de difuzare a unui anunt in-stream. Atunci cand nu dispunem de un inventar de anunturi in-stream destinate difuzarii in videoclipurile dvs., vom adauga anunturi in alte formate.

Prin ce difera anunturile in-stream care nu pot fi inchise de anunturile TrueView InStream?

Daca un anunt in-stream care nu poate fi inchis apare inaintea redarii unui videoclip, spectatorul trebuie sa vizioneze in intregime anuntul pentru a putea reda videoclipul. In cazul anunturilor TrueView InStream, spectatorii au optiunea de a viziona intregul anunt sau de a-l inchide dupa ce au vizionat 5 secunde din acesta. Ambele formate de anunturi in-stream pot genera valori CPM mai mari decat alte formate. Insa anunturile in-stream care nu pot fi inchise au rate de abandonare mai mari decat anunturile TrueView InStream care se pot inchide.

Nu am optiunea de a activa anunturile in-stream care nu se pot inchide. Ce pot sa fac?

Anunturile in-stream care nu se pot inchide nu sunt disponibile momentan pentru toti partenerii.

Daca momentan nu puteti activa anunturile in-stream care nu se pot inchide pentru videoclipurile convertite in bani, puteti trimite aici o solicitare de activare a acestui format de anunt. YouTube va examina solicitarea si va adopta masurile corespunzatoare.

Anunturile TrueView InStream

monetizare-youtube-trueview-instream

Anunturile TrueView reprezinta o familie de formate care ofera spectatorilor posibilitatea de a alege ce mesaje ale agentilor de publicitate doresc sa vada si in ce moment.

Ce sunt anunturile TrueView in-stream?

Anunturile TrueView in-stream pot fi difuzate la inceputul sau la mijlocul videoclipurilor cu format lung sau scurt vizionate pe paginile de vizionare. Spectatorii au optiunea de a viziona intregul anunt sau de a il omite dupa ce au vizionat 5 secunde din acesta.

Agentii de publicitate platesc numai atunci cand spectatorul vizioneaza 30 de secunde din anunt sau il vizioneaza in intregime, daca acesta are mai putin de 30 de secunde. Pentru anunturile TrueView in-stream nu este prevazuta o limita maxima de lungime.

Cand apar anunturile TrueView in-stream ?

O serie de semnale dinamice, care includ tipul continutului si modul in care un utilizator a descoperit videoclipul, contribuie la determinarea momentului optim de difuzare a unui anunt in-stream . Videoclipurile mai lungi de 10 minute pot fi in continuare supuse vechii politici, conform careia un anunt in-stream apare la intervale de minimum 7 minute. 

Anunturile InVideo si anunturile grafice

monetizare-youtube-invideo

Anunturile InVideo sunt anunturi transparente suprapuse, care apar in partea de jos a videoclipurilor. Permiterea publicitatii InVideo inseamna ca YouTube va putea ocazional sa afiseze anunturi transparente suprapuse in portiunea inferioara a videoclipurilor. Aceste anunturi apar, in mod normal, la marcajul de 15 secunde si pot fi inchise de spectator, daca acesta doreste. Daca nu sunt inchise, acestea vor fi minimizate automat.

Anunturile InVideo genereaza venituri considerabil mai mari pentru parteneri. Desi puteti dezactiva aceasta optiune, va sugeram sa o activati daca este posibil.

Puteti activa publicitatea InVideo urmand instructiunile de mai jos:

conectati-va la cont si accesati pagina Manager video;
alegeti videoclipul pentru care doriti sa activati anunturile InVideo si dati clic pe butonul „Modificati”;
in fila „Convertire in bani”, bifati caseta din dreptul optiunii „Anunturi InVideo cu suprapunere”.
Pentru a dezactiva aceste anunturi, urmati instructiunile de mai sus si debifati caseta din dreptul optiunii „Anunturi InVideo cu suprapunere”.

monetizare-youtube-bannere

Anunturile grafice (bannerele) se difuzeaza in toate sectiunile site-ului, cu exceptia paginii de pornire. Sunt afisate in mod prestabilit daca activati generarea de bani pentru un videoclip. Acestea sunt disponibile in formatul 300×250 si apar in partea dreapta a videoclipului special si deasupra listei cu sugestii de videoclipuri.

 

 

 

 

In imaginile urmatoare ai exact setarile de care ai nevoie pentru a monetiza la maxim continutul tau de pe YouTube.

 

 YouTube (6) YouTube (5) YouTube (4) YouTube (3)

 

Iti urez mult Spor la Monetizare, indiferent daca esti Manager de Trupa, Social Media Manager sau simplu detinator de cont YouTube.

Daca urmaresti blogul meu sau daca ma urmaresti pe orice alta cale te rog sa folosesti butonul „Subscribe” de mai jos pentru a te abona si la canalul meu de YouTube.

 

 

20 de comentarii la „Cum sa Monetizezi Clipurile Tale de pe YouTube!

  1. ms de info, cu ajutorul tau mi-am conectat contul adsense cu youtube

    Convertire în bani
    Starea contului
    Contul dvs. este activat şi mai aveţi 4 videoclipuri eligibile pentru generare de bani.

  2. La mine pare totul in regula , toate clipurile mele au reclame , la manager video toate clipurile au dolarul bifat cu verde , dar ma nedumireste probleme asta :
    Nu este diponibila functia de abonament cu plata in tara dvs.
    Ce inseamna asta ?
    Ca nu voi fi platit ?
    La youtube analytics imi arata cand 1,40 , cand 0,30 dolari ,creste si scade continuu, niciodata nu depaseste 1,40 dolari .
    Mentionez ca din ianuarie 2014 am inceput sa pun clipuri video pe youtube .
    Am de gand sa anulez contul meu cu adsense , voi ce parere aveti ?

  3. Salut! de ce banii din contul youtube scad? Se reseteaza la o anumita data? sau poate daca nu am vizualizari constante scad cu trecerea perioadei?
    La inceput aveam total in cont 0.50$ iar apoi dupa o perioada de o saptamana – doua a scazut la 0.18$

  4. Salut,
    In Youtube am o suma ( 11$ in 9 zile )
    Totul este aprobat, toate puse bine la punct.
    Numai ca… pe contul Adsense nu sunt decat Statistici referitoare la Click / Afisare / Vizualizare, etc… dar nici gand de Bani. ( 0.00$ )

    Imi scapa ceva?

  5. salutare, poate ma ajutati si pe mine eu sunt nou in monetizare de un an de zile incerc sa produc si eu ceva pe youtube, an cont google, adseen, adword, youtube. Am filmulete nu foarte multe, nu foarte multe vizualizari, nu foarte multi abonati dar vreau sa incep procedura de monetizare. Am activat in youtube si aceasta ma trimite pe adseen, adseen-ul ma trimite inapoi pe youtube, atasat aveti incercarile mele, va rog o idee, multumesc anticipat.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.